שאלה משונה על פניו, אך במילים שאנו כותבים חייבת להשתלב משמעות, אסטרטגיה וגישה.
כאשר אנחנו כותבים דבר מה בזלזול, אז הרי שכל קורא יכול כמעט באופן מידי, לזהות את הגישה הזו מתבטאת דרך המילים. אם נכתוב דבר מה אחר בהתלהבות רבה, אז הרי שגם אז הקורא יחוש זאת. אותו הדבר מתרחש בטקסט מכירתי, אך כזה שנכתב על-ידי בעל המקצוע עצמו – הקוראים חשים כי מדובר באיש מקצוע ומבינים כי ישנו ערך מוסף רב בדבריו.
איך נדע שהכתיבה שלנו היא נכונה?
חשוב לזכור כי דעתנו על התוכן היא סובייקטיבית. לא פעם בכל מה שנוגע לקידום אתרים, אנו יכולים לשלב תוכן חדש לאתר ואילו בפועל לגלות כי הגולשים כלל לא הגיבו אליו כמצופה. נכתוב ונשקיע והגולשים מצדם ירפרפו ויעזבו. מדוע? ייתכן מאוד שהקפדנו על ערך מוסף אדיר, אך לעתים גם הגולשים צריכים משהו שמעט "יניע" אותם אל עבר המטרה. צריך לא רק לספק להם את התשובה, אלא לעורר בהם את השאלה. לעורר בהם את הרצון לקבל שירות או לרכוש מוצר.
תוכן שיווקי לצורך הדוגמה, צריך להעלות בעיה, להפגין הזדהות וגם להראות כי הפתרון נמצא ממש מעבר לפינה. האם שווה שנחשוף את כל הקלפים שלנו בבת אחת? וודאי שלא. ניתן לראות זאת במדריכים הקיימים באינטרנט בתחומים שונים. הם אף פעם לא מציגים את כל המידע, שהרי זהו שירות שייתכן ולגולש יהיה שווה לשלם עליו.
התנסו בסדנת כתיבה
אם כן, ההמלצה הגורפת היא להתנסות בסדנת כתיבה שתאפשר לכם להתמקצע ולהסתכל על הכתיבה שלכם בצורה ביקורתית וכנה. בסדנאות שכאלו תלמדו על התהליך שצריך להתרחש טרם כתיבת התוכן, התהליך שצריך להתרחש במהלכו ומה עליכם לקחת בחשבון עם סיומו. כיצד להגיש אל הקוראים שלכם מוצר מוגמר ובו שאתם חשים בטוחים במאת האחוזים.
סדנאות שכאלו מועברות במגוון מכללות שונות ובגופים פרטיים. ישנם אף גופים המעבירים סדנאות כתיבה פנים ארגוניות עבור עסקים שונים.