האופן שבו מוצר נארז משפיע על הדרך שבה הצרכנים תופסים אותה. מבחינה פרקטית, המשמעות היא שלאריזה יש משמעות מסחרית, שיווקית ותדמיתית ושבמקרים מסוימים היא עושה את ההבדל בין הצלחת המוצר לבין כישלון שלו. השאלה המתבקשת היא כיצד מעצבים את האריזה המתאימה לכל מוצר ומה כדאי לעשות על מנת להפיק ממנה ערך מוסף.
החשיבות של רושם ראשוני באריזות
הדבר החשוב ביותר שאותו נציגי חברות צריכים לזכור בבואם לבחור אריזות מוצרים הוא שאין להם הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני. בעידן שבו יש היצע גדול של מוצרים ותחרות בין חברות מכל רחבי העולם, אחת הדרכים היחידות להתבלט היא באמצעות אריזה אטרקטיבית. לכן כדאי למקבלי ההחלטות בחברה לחשוב היטב על האריזה ולתכנן אותה בקפידה.
התאמת האריזות לסוג המוצר
אריזות של המוצרים צריכות להתאים לסוג המוצר ולהתכתב איתו. זו הסיבה שבגללה יש הבדל בין אריזות של מוצרי קוסמטיקה, מזון ואלקטרוניקה וגם פערים עצומים בין האופן שבו אורזים מוצרים אקסקלוסיביים לעומת מוצרים זולים. בהקשר הזה, מה שנציגי החברה צריכים לעשות הוא לחשוב איזה מסר הם רוצים להעביר ואיזה אריזה תתאים למוצר שיש בתוכה.
איכות האריזות בראש סדר העדיפויות
אריזה לא איכותית פוגעת במוניטין של המוצר וגורמת ללקוח להרגיש לא בנוח עוד לפני שהוא השתמש בו. לפיכך, משתלם יותר לחברות מסחריות להשקיע באריזה מאשר לנסות למצוא דרכים לחיסכון. אם מציבים את האיכות בראש סדר העדיפויות, הופכים את האריזה לחלק מהמוצר וכך מגדילים את הסיכוי שהלקוחות יבחרו בה כאשר היא נמצאת על המדף בחנויות.
עיצוב גרפי של אריזות
אריזות של מוצרים לחברות מתבצעת על בסיס עיצוב גרפי. במסגרת העיצוב הגרפי אפשר לשלב בין תמונות וטקסט, לשזור אלמנטים טקסטואליים שמניעים את הלקוחות לפעולה ולהוסיף מסר שיווקי ומסחרי. אם מעוניינים בכך, ניתן גם לצרף את הלוגו של החברה שעומדת מאחורי המוצר וכך לגרום לחיבור מול הלקוח.
כל אריזה צריכה להיפתח
בסופו של דבר, אריזות איכותיות של מוצרים לחברות נמדדת באופן שבו היא נפתחת. אם האריזות נפתחות בקלות ומספקת גישה למוצר עם החוויה הנכונה – הלקוחות יהיו מרוצים.